kość kość kość kość kość
Zadzwoń aby się zarejestrować:
+48 609 *** *** Pokaż
Logo Logo

Zabiegi i operacje

Niestabilność stawu ramiennego

INFORMACJE OGÓLNE O OPERACJI:

Niestabilność stawu ramiennego jest następstwem powtarzających się zwichnięć stawu. Zwichnięcie stawu ramiennego ma miejsce wtedy, gdy głowa kości ramiennej przemieszcza się poza swoje naturalne położenie. W momencie, kiedy raz dojdzie do zwichnięcia stawu, istnieje zwiększone ryzyko następnych zwichnięć.

OBJAWY NIESTABILNOŚCI STAWU RAMIENNEGO:

• ból w stawie przy określonych ruchach
  • nawracające zwichnięcia stawu
  • obawa przed zwichnięciem stawu
  • uczucie niestabilności stawu

DIAGNOSTYKA NIESTABILNOŚCI STAWU RAMIENNEGO:

• wywiad i badanie lekarskie oparte na specjalnych testach pozwalających rozpoznać niestabilność
  • rtg stawu ramiennego
  • usg stawu ramiennego
  • rezonans magnetyczny stawu ramiennego

LECZENIE NIESTABILNOŚCI STAWU RAMIENNEGO:

• nieoperacyjne: Najczęściej leczona jest w ten sposób nieurazowa niestabilność stawu, będąca efektem uogólnionej wiotkości stawowej. W takich przypadkach stosuje się ćwiczenia wzmacniające siłę mięśniowa i w ten sposób poprawiające stabilność stawu.
  • operacyjne: Najczęściej leczona jest w ten sposób pourazowa niestabilność stawu. Zwichnięcie może być do przodu, do tyłu i do dołu. Niestabilność może mieć takie same kierunki jak zwichnięcia, ale może też mieć charakter wielokierunkowej, złożonej niestabilności. W zależności od przyczyny niestabilności stosuje się operacje rekonstrukcyjne obrąbka stawowego i torebki, operacje korygujące ustawienie panewki stawowej łopatki.

POSTĘPOWANIE POOPERACYJNE:

Po operacji kończynę umieszcza się na temblaku. Rehabilitację należy rozpocząć kilka dni po operacji. Polega ona na wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających siłę mięśniową i przywracających pełen zakres ruchu w stawie.